24 април 2013

Преди избори

България е преди предсрочни парламентарни избори. По трибуни, по пазари и паркове и даже на полето са плъзнали кандидати да представляват групи от хора в българския парламент, който се ползва с 5-6%от народното довереие. Всичко това струва необозримо много голямо количество пари от гледна точка на обикновения човек.

В една подобна ситуация в Унгария се появило обръщение на гражданин – първо тук и там, а после навсякъде. То гласи:


„Долуподписалият се, обръщам се към вас с молба да не харчите моите пари за кампанийното ми убеждаване. Не съм идиот. Виждам ви, ясни сте ми, разсъждавам, трупам опит като всеки нормален човек. Обещания, изкривяване на факти, замерването на опонента с кал – не ме интересуват.

Само делата ви имат значение за мен и според тях ще реша за кого да гласувам.

Искам мир, спокойствие и сигурност, да се занимавам с по-важните за мен неща.

Гражданинът.”


Този текст като картинка от няколко дни се разпространява в социалната мрежа Фейсбук и по други места. Хората го споделят и го харесват, солидарни с написаното.

Почтени хора от една партия замислят рейдове срещу бедността, но смятат да ги правят след изборите, защото не искат да хранят гладните предизборно, което си е пар екселанс купуване на гласове.

Отсега пресмятат колко филии с лютеница, поръсена със сиренце може да се направят от стойността на един предизборен плакат. Като се добавят шапките и тениските с номера на политическата сила в интегралната бюлетина и към тях многобройните разноцветни балони ще се окаже, че може да се отвори направо социална трапезария за бедни.

Съвет към партиите: С парите от предизборната кампания може да се намали броят на хората ровещи по кофите, а с парите, приготвени за купуване на гласове може да се направи подобаваща инвестиция в малки и средни предприятия за отваряне на трайни работни места.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.