15 август 2013

Успение на Пресвета Богородица

Люде, с любов се съберете днес! Радвайте се, възклицавайте и ликувайте с веселие! Защото Божията Майка преминава славно от земните жители към небесните!(Тропар на предпразненството)


В рождестве девство сохранила еси,
                                                       во успении мира не оставила еси, Богородице,
преставилася еси к животу, Мати сущи Живота,
и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша.

При раждането си съхранила девството,
при успението не си оставила света, Богородице.
Преминала си към Живота, Майко на истинския Живот,
и с твоите молитви избавяш от смърт нашите души.(Тропар)


Храм "Св Атанасий" - Бобошево - 1590г.

Манастир "Св. Димитър"-Бобошево-1488 г.
Темски манастир "Св.Георги"-Сърбия -1576г.

Молитва към Пресвета Богородица

Възпявам Твоята благодат, Владичице, и Те моля: облагодати ума ми.
Научи ме право да ходя по пътя на Христовите заповеди.
Укрепи ме да бодърствувам в песен, като прогониш (от мен) съня на унинието.
С Твоите молби, Богоневесто, развържи мене, окования с веригите на грехопадението.
Нощем и денем ме пази, като ме избавяш от враговете, които ме нападат. Ти си родила Животодателя Бога — оживи мене, умъртвения от страстите.
Ти си родила незалязващата Светлина — просвети ослепялата ми душа.
О, дивна палато на Владиката, направи от мене дом на божествения Дух.
Ти си родила Лекаря — излекувай многолетните страсти на моята душа.
Обхванат съм от вълните на житейската буря — насочи ме в пътя на покаянието.
Избави ме от вечния огън, от злия червей и от тартара.
Не допускай да стана радост на бесовете, понеже съм провинен в много грехове.
О, Пренепорочна, обнови мене, изхабения от безчувствени съгрешения.
Направи ме недостъпен за всяка мъка и умоли (за мен) Владиката на всички (твари).
Удостой ме да получа небесно веселие с всички светии.
Пресвета Дево, чуй гласа на Твоя непотребен раб.
Дай ми, Пречиста, ручеи от сълзи, които да очистят сквернотата на душата ми.
Непрестанно ти принасям от сърце стенания: бъди усърдна, Владичице.
Приеми моето молитвено служение и принеси го на милосърдния Бог.
Ти си по-висша от ангелите, издигни ме над светското смешение.
Светоносна небесна закрила, осени ме с духовна благодат.
Ръце издигам и устни, осквернени от нечистота, отварям за похвала, Всенепорочна.
Избави ме от душегубни беди, като усърдно умоляваш Христа,
Комуто подобава чест и поклонение,
сега и винаги, и во веки веков,
амин.

Светоносна небесна закрила, осени ме с духовна благодат. 



Суковски манастир "Успение Богородично" - Източна Сърбия - 1869г. -зограф Васил Попхристов от Самоков


Храм "Св Архангел Михаил" - с- Косача










Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.