26 януари 2015

В памет на Росица Янакиева

На 26 януари 2015 г., на 60-годишно. възраст от този свят в по-добрия премина Росица Янакиева. Съществена част от нейния живот премина в политиката, но тук предлагаме едно интервю от 2005г. за нещата от живота.

Росица Янакиева: Не обичам да ме лъжат



В живота най-много държа ... естествено на децата си. Но и на това хората да не ме лъжат.

Спазвам правилото ... да се отнасям еднакво към всички. Да бъда справедлива в отношенията си с хората. Да не давам повече аванс на един или на друг.

Най-важното нещо, което съм научила е ..., че резултат се постига с много работа и упоритост, независимо за какво става дума.

Ако не бях кмет, щях ... да бъда добър химик, какъвто съм и била.

Най-много ми пречи ... В работата ми пречи това, че децентрализацията е само термин, но не и практика.

Досега не съм казвала на никого ... за нещата, от които се страхувам.

Всяка жена трябва да знае ..., че най-важното нещо в живота са децата.

Като дете мечтаех ... да живея на морето.

Любимото ми място е ... морето, но и планината.

Любимата ми книга ... Имам много любими книги. Обичам Стайнбек. "Тортила флет", например.

Последната книга, която прочетох ... Започнах да чета "Нерон", но не съм стигнала до много далече.

Моцарт или Азис? ... Естествено Моцарт. И не само Моцарт.

Спортът, който предпочитам ... Туризъм - това мога да правя. Никой друг спорт не ми се удава.

"Миньор" или ... естествено "Металург".

Сексът е ... добре. Справям се.

В неделя обичам ... да бъде ден за мене.

През лятото ... много се радвам на цветята и на природата.

А през зимата ... приятно ми е да стоя пред запалена камина и да гледам снега. /Тук Росица си припомня как в първия ден, след като станала кмет, а той бил неделя, я потърсили вкъщи заради падналия дебел сняг. А тя си помислила защо ли мене ме търсят, какъв им е случая. Сега, след 10 години кметуване, тя добре знае какво трябва да прави кметът, когато падне сняг./

Трите думи, които ме описват най-добре ... Мисля, че съм енергична, умея да обичам и мразя да ме лъжат.

Гордея се с ... децата си, със семейството.

Не понасям ... лъжата, задкулисните игри.

Страхувам се ... За страховете си никога не говоря.

Срамувам се ... от ония грешки, които волно или неволно съм направила в живота.

Възхищавам се от ... красивите неща. От хората, които умеят да правят изкуство. Може да ме възхити картина, музика, някой човек, постъпка.

Често не забелязвам ... О-о, аз всичко забелязвам. Аз даже паяжините забелязвам.

Последният път се смях на ... най-новия виц на Иван Искренов.

И плаках ... когато изгубих майка си. И пак съм готова да плача за това.

Аз почти никога ... не забравям.

Най-лошото поражение ... Имала съм доста поражения. Но важното е, че за два-три дни успявам да ги преодолея. 4-5 пъти в живота си съм започвала всичко от начало. И мога още 40-50 пъти пак да почвам от начало.

Ако зависеше от мене ... нямаше да има хора, които да ровят в кофите. Деца, които да гледат жално във витрините с играчки и сладолед. И много други неща.

Надявам се ... да ги няма нещата, които вече споменах и да не е далече времето, когато вече няма да ги има.

Ключът към щастието е ... човек да бъде в хармония със себе си. Да работи професия, която обича. Да има до себе си хора или човек, когото обича. Въобще, с удоволствие да се събужда сутрин.

Това, че съм кмет за мене е ... отговорност и работа. Все още не се е превърнало в професия.

Вашето послание ... Пожелавам на всички да бъдат здрави, защото това е условие, за да бъдат щастливи. Пожелавам на перничани да живеят в хубав град. Да работят в този град и да получават достатъчни възнаграждения за труда си, за да се чувстват спокойни и да си подсигурят ония малки неща, които коват човешкото щастие.

А това е лицето на Росица Янакиева към това интервю.

Росица Янакиева е кмет на най-голямото кметство "Изток" в община Перник вече трети мандат. Сега тя е включена на трето място в пернишката листа на Коалиция за България.
Родена е на 07.07 - зодия Рак. Родителите й са металурзи. Майка й е била кранист, а баща й - пещостроител. Завършила е химия в СУ"Климент Охридски". В продължение на няколко години тя е била директор на Младежкия дом в Перник. Работила е и като енергетик в местната "Топлофикация". Росица споделя, че се занимава с обществена дейност още от 1977г. Тя е зам.председател на ОблС на БСП. Член е на националния съвет на Демократичния съюз на жените. Омъжена е. Има две деца. Източно православна. Най-голямата й слабост са цветята. Когато й остане свободно време, с любов оформя цветните лехи пред семейното си жилище. Имаме най-хубавият двор в квартала, се хвали популярната кметица.


Градски вестник - бр. 92 от 2005г.



1 коментар:

  1. МНОГО ЛЪЖИ Е КАЗАЛА-ДОБРЕ,ЧЕ Я НЯМА. СЪСИПА НИ УЛИЦАТА, А ЗА ДЕЦАТА СИ Е МИСЛИЛА, АМА САМО НА СЪН. ИМА СИЛА-МАХНА Я ОТ ЖИВОТА НИ.

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.